2013年2月5日 星期二

令你一生受用的話

今天回校上課,大家同學都分享自己出實習所遇見的事.包括開心的,也有被人罵的

有一個同學分享自己被老師罵到七彩,只要呆在那兒一秒便會罵,他很不開心,也在猶豫是否應堅持。說著的時候,他也哭了。

我們坐在他旁,老師一邊開解他,老師說的東西太一生受用了,因此不得不在此記下

我只是很零碎的記得重點的說話




「你的老師其實很用心良苦,你估佢鬧人佢好開心咩?佢都好激氣嫁,佢都死好多細胞嫁!但點解佢要話你?就係唔想見住你跌落坑都唔出聲。日後你出來做野,你會見到更加多人,唔話你由得你唔代表好嫁,D人分分鐘睇住你跌落坑然後係背後笑你添呀!」

「老師唔一定比你叻,只不過比你有更多既經驗,見得更加多。」

「離開,放棄,係一件好易既事;堅持,不放棄,先至係真正難做到既事!」

「Problem is not a problem, how to solve the problem is a problem!要學識去解決問題!」

「我地對住既唔係死物,而係人命,lives!所以有一秒猶豫都好大件事!例如同個Patient沖涼,你呆左幾秒係度,佢咪冷親囉!」

「記唔記得大長今句口頭禪呀?『冇人可以教我放棄,我唔會放棄!』真正放棄自己既只有自己,可能你比人行既路係長左先到目的地,但係你見識既野又會多左,唔會係冇用嫁!呢D會成為你既經驗!」

「我寧願而家話你,教好你,都唔想第日你出到來做錯野,係人命!到時你面對既唔係老師,而係警察同法官。」

「我唔想第日係報紙見到你地個名,我會好傷心。」

「做護士係會面對好多壓力,如果唔識化解,好易會有Depression!」

「要訓練自己既EQ,比人話完之後,要復原,唔好把負面情緒放係心入面。」

「做人要識過濾。有時可能人地會罵錯你嫁!人地唔知嘛!但係過後唔好留負面情緒係個心度,只要你知唔係你做錯就得喇!做人要識過濾資訊呀!」

「上 帝比左樣好好既野我地,就係Tears。喊出來係好嫁!幫你抒發左情緒。有時你會覺得喊左會舒服D,因為你將唔開心既野釋放左。另外一樣係Time。時間 係好好既藥,我地一時間可能會好唔開心,每個人都需要時間去接受,去淡化。第三,Talk。有時講左出來,你會覺得比屈住舒服,你肯講你心入面既感受比人 聽係好嫁,係幫緊你自己。」

「做護士,要係感性同理性取得平衡。有時太過理性,會變左唔理病人既感受。病人係有生命,會覺得痛,會唔開 心,如果你唔理,咁同治療一個機械人冇分別。但係有時太過感性又唔好,唔通你見到Patient死,你好傷心,次次都喊,如果你一日見好多個咪會承受唔 到?唔係叫你冷血,我地都要尊重Patient,會覺得傷心,但係適當既時候要把情緒抽離。」

最後,同學的心情也平伏下來,決定再堅持一下。

我自己也是很眼淺的人,被人話一話就會哭,今次比較感恩,遇上有耐性的老師,暫時實習也沒有罵我們。今天聽到的真的對我自己也一生受用!

也許我想說一句,每個人的性格不同,有的人受軟不受硬,有的人一定要人罵才會改過,有時,可能平心靜氣說話比罵人來得更大效果。

嗯,我會成長的。

老師,我會把你的話記在心上。

 小小姑娘仔成長日記Facebook︰
https://www.facebook.com/happylittlenurse

沒有留言:

張貼留言